Mówi się, że reklama jest podstawą sukcesu i jest to prawda. Od wielu lat ludzie na całym świecie główkują, w jaki sposób sprawić, aby dany produkt schodził z półek niczym ciepłe bułeczki. My wiemy z doświadczenia, że to, co jest najbardziej widoczne spowoduje, że Wasz produkt sprzeda się bardzo szybko. Tematem tej witryny są balony papierowe, ale nie taki zwykłe których używacie podczas robienia zakupów, a nieco zmodyfikowane – reklamowe. Czy wiecie Państwo jaką moc mają takie zwykłe balony reklamowe? Jeśli nie, to poniżej znajdziecie statystykę:

Ze statystyk wynika, że blisko 50% torebek papierowych z reklamą jest wyrzucanych do kosza przy pierwszej lepszej okazji. Zanim jednak trafią one do kosza, to są oglądane przez wiele dziesiątek ludzi, którzy są zainteresowani tym, co pisze na torbie papierowej. Rozumiecie Państwo o co nam chodzi? Chodzi nam o to, że torba jest widoczna, ludzi interesuje to co jest na niej napisane bądź narysowane, a więc spełnia ona normy reklamy pożądanej. Wiele firm na całym świecie żyje tylko i wyłącznie z tworzenia toreb papierowych, na których narysowana jest reklama i umieszczone hasło marketingowe. Dzięki temu wiele firm lub też konsumentów może reklamować swoje produkty i zarabiać całkiem fajne pieniądze. Jak się zatem domyślacie – pierwsza faza reklamy została już spełniona i towar jest oglądany.

Bardzo istotny jest fakt, że takie balony papierowe z nadrukiem spełniają też aspekt psychologiczny, który jest niezwykle ważny podczas robienia reklamy. Możliwe, że pamiętacie Państwo film o wdzięcznym tytule Podziemny Krąg. Główny bohater tego filmu, czyli Brad Pitt pracował swego czasu w kinie i podczas wyświetlania filmu majstrował coś przy taśmie z obrazem. Wiecie Państwo co on robił? On dodawał pojedynczą klatkę do wyświetlanego filmu i dzięki temu robił reklamę … papierosom. Widz oglądający film nie mógł zobaczyć pojedynczej klatki z narysowanym papierosem, ale jego podświadomość to sobie zakodowała i w efekcie widz miał ochotę na papierosa mimo, że kilka minut wcześniej spalił dwa pod rząd. To się nazywa magia podświadomości. To samo dzieje się z torbami reklamowymi. Jeśli idziecie z taką reklamówką przez miasto i mijacie kolejnych ludzi, to wielu z nich chcąc lub też nie ukradkiem spojrzy na Waszą reklamówkę i co zobaczy? Wielką reklamę jakiejś firmy a do tego slogan. W ten sposób reklama działa na podświadomość i zostaje zapamiętana przez przechodnia. Wszystkie warunki dobrej reklamy zostają spełnione w kilkanaście sekund.

Jednym z najchętniej rozchwytywanych produktów ostatnich lat będą z pewnością balony papierowe. Oprócz tego, że są maksymalnie ekologiczne, to dodatkowo koszt ich wyprodukowania jest relatywnie niski. Przyjrzyjmy się temu produktowi z kilku stron.

Zwykła siatka na zakupy?

Torba papierowa to nie jest zwykła siatka na zakupy. Wiele firm postanowiło zainwestować pieniądze w produkcję takich toreb, na których znajduje się reklama. Często jest to zwykłe logo firmy, a jeszcze częściej jakieś hasło reklamowe. balony reklamowe to nie są zwykłe siatki na zakupy. Przyjrzyjmy się temu na pewnym przykładzie. Idziecie Państwo do sklepu i robicie zakupy. Po podejściu do kasy prosicie o torebkę na Wasze zakupy. Pani kasjerka Was liczy, a Wy radośnie pakujecie swoje zakupy do balony z reklamą. Nie zwracacie uwagi na reklamę do momentu, aż przyjdziecie do domu. Czasem jest też tak, że idąc przez miasto obcy ludzie patrzą się na Waszą siatkę z zakupami. Jaki jest z tego morał? Morał z tego taki, że balony papierowe z nadrukiem są znakomitym rozwiązaniem marketingowym.

Reklama prawie za darmo

Nie oszukujmy się – większość firm kupuje reklamy na papierowych torbach i nie kosztuje to wcale tak mało. Sklepy zazwyczaj nie biorą od klientów pieniędzy za torebkę, bo dzięki temu mogą ich utrzymać przy sobie. Jeśli zastanawialiście się Państwo kiedykolwiek nad tym, czym jest reklama to pewnie się domyślacie, że ma ona trafić do jak największej liczby odbiorców. Jeśli zobaczymy reklamę raz to możemy ją zapamiętać lub nie, ale kiedy wchodzimy do sklepu i wychodzimy z niego mając przy sobie dokładnie tą samą siatkę z zakupami co tydzień wcześniej – reklama, lub nadruk na torbie zapewne zapadnie nam w pamięć. Można się wiele rozpisywać nad plusami balony z nadrukiem. Zasięg takiej reklamy jest naprawdę globalny. Wystarczy kupić kilka tysięcy torebek z logo firmy lub hasłem marketingowym i zanieść je do pierwszego lepszego supermarketu w większym mieści. Efekt? Naszą reklamę zobaczy kilka lub kilkanaście tysięcy konsumentów.